Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November 22, 2009

Aku Alumni SMSPP atau SMSTSSS

Salam semua,

Selepas aku tamat pengajian di Sekolah Rendah Hashim Awang, Kepala Batas, aku & ramai kawan2 aku mendaftar diri lah di sekolah yang serba baru...Januari 1973, Sekolah Menengah Sains Pulau Pinang (sekarang dah ditukar nama SMS Tun Syed Sheh Shahabuddin, SMSTSSS) Bukit Mertajam. Rasanya nama dulu sedap & mudah disebut lagi (maaf, ini pandangan/rasa hati aku..) Masa tu sekolah ini belum siap lagi...kami pergi daftar di SMK Kampung Baru.  asrama kami di SRJK Tamil, Kampung Baru.  Sebab tu kami digelar masa tu "anak2 Hindu"...tak pa kami terima sbb mmg betul kami tumpang tinggal di asrama mereka.Aku dah pergi melawat ke sekolah ini tahun lepas, dan dah diduduki kembali oleh yg empunyanya kini.

Kami belajar setahun di SMKKB, depa kata kami "anak tiri"..ye la. Mcm2 masalah & peristiwa berlaku kat situ. Aku rasa agak susah nak sesuaikan diri di situ masa itu, mKLUMLh dok besa di kampung, dgn mak ayah & adik beradik...tiba2 aku rasa sunyi & …