Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari 1, 2009

Strategi P&P Berkesan

Salam semua,
Pada 10 Januari lalu, seorg sahabatku Hj ARO (bakal Dr - dh nak viva, hu3...aku belum pun p daftar lg,borang dah ambik 2-3 kali dah.. ) & aku dijemput bagi Perkembangan Staf (Strategi Pengajaran dan Pembelajaran/P&P yang Berkesan) di sebuah Sek. Men. Keb. di Alor Star. Hj ARO bg slot pertama, "Pembelajaran Koperatif"...dia prepare 4j, kena compress jd 2j jer...tupun dia terlajak 1/2 jam..takpalah, aktivitinya banyak. Akupun prepare 4j, kna bagi 2j jg. Aku bg tajuk "Kecerdasan Pelbagai" dan "Kemahiran Berfikir". Kami kata selalunya kami bg kursus 3h 2m bg satu tajuk, malah Kem. berfikir tu kami biasa ajar satu semester! (ada dlm silibus dulu). Mula-mula ingatkan 8pg hingga 4 ptg, rupanya dipendekkan 8-12.30 tgh sj...itu yg kami kena compress masa tu.

Bagaimanapun, penglibatan guru2 sgt memberangsangkan. Pengetuanya tunggu dr awal hingga habis. Aku "salute" lah sekolah sebegini. Aku biasa kena di sekolah lain, kita berceramah,ad…